5
(2)

Dagens tips handler om fisting. Fisting er det å putte hele hånden inn i en kroppsåpning. Dette er en relativt avansert form for sex, som krever forberedelser og tålmodighet, men som til gjengjeld kan gi mye nytelse.

Noe av det viktigste er å ha tålmodighet. Noen kan bli fistet i vagina uten særlig store forberedelser, mens andre trenger lang trening med sexleketøy eller annet som øker i størrelse. Kombiner gjerne øvelse eller fisting med andre typer seksuell aktivitet som man blir opphisset og tilfredsstilt av.

Ha fokus på at dette er noe dere gjør fordi dere får noe positivt ut av det, og avslutt hvis det ikke føles som ønsket. Motivasjonen for å prøve kan være at man vil se om det er mulig, at man vil føle seg ordentlig fylt, å få en sprut- eller prostataorgasme, at giver liker følelsen av å få hånden fullstendig omsluttet (og kanskje kjenne muskelsammentrekningene ved orgasme fra innsiden), eller bare at man har lyst.

Bruk masse glidemiddel. Når du tror du har pøst på nok, så ta gjerne mer. Når skjeden eller endetarmen blir utvidet, så blir overflaten større, så det er lett å undervurdere hvor mye du trenger. Det er nesten umulig å ta for mye, og overskudd kan tørkes bort om nødvendig. Fyll gjerne på flere ganger underveis.

Det finnes spesialutviklede glidemidler for fisting, men det er som regel ikke nødvendig å kjøpe et eget kun til denne bruken. Silikonbasert glidemiddel anbefales til fisting fordi det gir veldig god glid, og varer lenger enn vannbasert.

Start med en dildo eller buttplug som ikke er for smal i enden, øk størrelsen etter hvert. Så kan du bruke fingre, og etter hvert hånden. For hvert trinn bør man bli komfortabel med størrelsen på leketøyet før man går videre. Det betyr gjerne at det må brukes flere ganger med jevne mellomrom. Det er ikke nok å bare kunne få det inn, og så gå videre til neste. Ha gjerne pluggen eller dildoen i en stund hver gang, og lek med penetrering.

Kommuniser masse underveis. Still gjerne spørsmål som «Hvordan føles dette?» eller «Vil du ha mer?», og gi beskjed hvis det blir for mye, eller du trenger en pause.

Hvis man blir klar for å få inn hele hånden så bruk god tid og lytt til kroppens signaler. Når den er inne kan du først la den være der en stund, og så bevege den sakte ut og inn. Med erfaring kan man øke tempoet. Husk å ta deg god tid også når hånden skal ut.

Treningen er også mental. Målet er å klare å slappe av, å komme seg igjennom ubehag og nyte. Bekymrer man seg for søl, stresser eller skammer seg, så kan musklene trekke seg sammen. Da kan det være lurt å få en orgasme før man trener for å klare å åpne seg og slappe av, eller å akseptere at man må øve videre en annen dag. Husk å puste rolig.

Husk å vaske hendene og underarmene før man prøver å fiste. Neglene må være så korte som mulig, og bruk gjerne hansker. Hvis du opplever små blødninger så bør dere avslutte for dagen og ta en pause. Går det ikke over innen rimelig tid, så bør du oppsøke lege. Små rifter i vagina eller analåpningen leger vanligvis seg selv, men man bør ikke presse seg for langt.

Vevet i vagina er mer elastisk enn det i analåpningen. Derfor må man gjerne bruke mer tid på å strekke og øve analt. Du trenger ikke å være redd for at du ikke skal bli «normal» igjen etter å ha blitt fistet. Både vagina og anus trekker seg sammen slik at man både ser og kjennes ut som før.

Hva synes du?

Klikk for å gi karakter.

5 / 5. 2

Din tilbakemelding er viktig for oss, gi karakter.

Share This